
Інтернет – джерело не лише найбільш корисної інформації та неймовірно цікавих віртуальних розваг, але й джерело небезпеки.
За даними міжнародного дослідницького проєкту ESPAD, у 2019 році лише 6,7% опитаних підлітків в Україні не користувались соціальними мережам. Майже 45% підлітків проводять у соціальних мережах до 3 годин на день, а ще приблизно 50% – 4 та більше годин. За даними ЮНІСЕФ в Україні, майже 50% підлітків були жертвами кібербулінгу. Кожна третя дитина прогулювала школу через кібербулінг. 75% підлітків у анонімному опитуванні підтвердили те, що Instagram, TikTok і Snapchat є основними соціальними платформами для цькування (більш детальніше на сайті МОН України).
Будьте обережні! Не станьте жертвою кібербулінгу!
Кібербулінг – це цькування із застосуванням цифрових технологій. Кібербулінг може відбуватися в соціальних мережах, платформах обміну повідомленнями (месенджерах), ігрових платформах і мобільних телефонах, зокрема через:
- поширення брехні чи розміщення фотографій, які компрометують когось у соціальних мережах;
- повідомлення чи погрози, які ображають когось або можуть завдати комусь шкоди.
З цим варто ознайомитись:
- Кібербулінг: що це і як це зупинити? (10 фактів, які підлітки хочуть знати про кібербулінг)
- Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі? (особливо корисно для батьків та педагогів)
- Виховання культури користувача Інтернету
- Всеукраїнська кампанія проти кібербулінгу DOCUDAYS UA створила відео "Mr. Nox" і буклет для батьків і дітей, який пояснює, як розпізнати кібербулінг і куди звертатися дітям і батькам дітей, які опинились у ситуації кібербулінгу (інформацію взято з сайту МОН України).
Матеріали виховних годин у коледжі з кібербезпеки:
- Кібер та інформаційна безпека;
- Пам'ятка для батьків "Віртуальна безпека дитини"
- Інформаційні технології для безпеки дітей в Інтернеті (Артем Гордєєв)
- Онлайн-комунікація: як не потрапити в халепу (Інна Іванова)
- Мережа чи пастка: погляд психологині на безпеку підлітків в Інтернеті (Анна Ленчовська)
- Цифрові ризики підлітків в умовах пандемії (Любов Найдьонова)




