Корисні поради/Випускнику

Кілька корисних порад при проходженні співбесіди:

  1. Намагайтеся забезпечити себе достатньою кількістю інформації про організацію, куди маєте намір влаштуватися.
  2. Майте при собі копії всіх необхідних документів (в тому числі про освіту), професійне резюме.
  3. Будьте готові назвати прізвища та телефони осіб, що надали вам рекомендації (попередньо узгодивши це з ними).
  4. Точно з’ясуйте місце розташування офісу та маршрут, щоб не запізнитись.
  5. Сплануйте свій час. Краще прийти на співбесіду на декілька хвилин раніше. Подбайте про те, щоб мати у запасі достатньо часу — і не нервувати, якщо співбесіда затягуватиметься.
  6. В одязі дотримуйтесь ділового стилю. Не допускається приходити в джинсах і светрі. Не варто користуватися парфумерією з різким ароматом.
  7. Обов’язково підготуйте перелік запитань, щоб поставити їх, якщо буде надана така можливість. Ось деякі з питань, відповіді на які бажано отримати:
        • як приблизно виглядатиме мій робочий день?
        • кому я буду безпосередньо підпорядкований?
        • чи можна зустрітися з цією людиною?
        • які засоби стимулювання/можливості для службового та професійного зростання передбачаються?
        • у чому полягає головна проблема (задача, ціль) даної роботи?  
  1. На початку співбесіди обов’язково представтесь. Поцікавтесь, як звати співрозмовника. Не жуйте гумку. Посміхайтесь.
  2. Сидіть правильно. Сидіти слід, повернувши до інтерв’юера не лише обличчям, але й цілим корпусом. Якщо для цього потрібно пересунути стілець - не соромтесь. Ноги не підтягуйте, не тримайте їх також схрещеними під стільцем.
  3. Тримайте зоровий контакт. Слухаючи питання, уважно дивіться на інтерв’юера. Так ви краще зрозумієте суть запитання. Відповідаючи, також намагайтеся не дивитись вниз, убік чи в стелю.
  4. Уважно, не перебиваючи вислуховуйте питання до кінця. Намагайтеся продемонструвати увагу й зацікавленість. Починайте відповідати лише якщо впевнені в тому, що зрозуміли запитання.
  5. Уникайте сленгу, нагадувань про особисті, сімейні і фінансові проблеми, розмов про політику, релігію.
  6. Уникайте багатослів’я, відповідайте по суті. 2-3 хвилини — це гранична тривалість відповіді. Якщо питання складне, наведіть лише найбільш важливу, ключову інформацію. І зазначте, що готові деталізувати, якщо у цьому є потреба.
  7. Будьте об’єктивні та правдиві, але не занадто відверті. Не відхиляйтесь від суті. Навіть якщо питання таке, що ваша відповідь на нього виходить дуже вже короткою, не бентежтесь, не починайте розповідати про сторонні речі.
  8. Вчіться тримати паузу. Якщо ви вважаєте, що відповіли на запитання, то найкраще замовчати і тримати паузу, не нервуючи при цьому. Будьте терплячим.
  9. Не говоріть дуже тихо чи надто голосно. Занадто тихий голос може створити враження, що ви — не досить впевнена в собі людина. Якщо ж тримати зоровий контакт, потрібна сила голосу зазвичай визначається ніби сама собою.
  10. В офісі намагайтеся бути з усіма чемним і терплячим.
  11. Старанно заповнюйте всі анкети і формуляри, що будуть запропоновані.
  12. Стикнувшись із необхідністю надати негативну інформацію про себе, не заперечуйте неприємні моменти, якщо вони відповідають стану речей, але обов’язково намагайтеся збалансувати їх позитивною інформацією про себе.
  13. Якщо вам запропонують можливість поставити запитання, обов’язково скористайтесь нею, проте не захоплюйтеся (двох-трьох питань цілком досить).
  14. Ставлячи запитання, насамперед цікавтесь змістом роботи і умовами її успішного виконання.
  15. На першому етапі співбесіди намагайтесь не ставити запитань про оплату.
  16. Обов’язково уточніть, як саме ви зможете дізнатися про результати співбесіди, постарайтеся домовитись про те, щоб зателефонувати самому.
  17. Закінчуючи співбесіду, не забудьте про звичайні норми ввічливості.